Jdi na obsah Jdi na menu
 


Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

19. 4. 2013

Za účelem systematické podpory vzdělávání na základních školách byla do Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu zařazena nová oblast podpory, která by měla přispět k masivní podpoře základních škol a k řešení jejich nejpalčivějších problémů. Smyslem oblasti podpory je podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují  jako problematické v rámci vzdělávání na základních školách (ZŠ). Podporou vytipovaných témat a koncentrací finančních prostředků na ně by mělo dojít ke zlepšení této situace.  

Bylo vybráno těchto 7 prioritních témat: plakat-op-vk.jpg

I. čtenářská a informační gramotnost

II. cizí jazyky

III. využívání ICT

IV. matematika

V. přírodní vědy

VI. finanční gramotnost

VII. inkluzívní vzdělávání

Cílem projektu bylo zlepšení stavu počátečního vzdělávání na naší málotřídní škole. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bylo dosaženo metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce. Zvýšení rozvoje individuálních schopností všech žáků včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve vybraných prioritních tématech probíhalo prostřednictvím dělení hodin.

V klíčové aktivitě I/1 žáci rozvíjeli své čtenářské dovednosti, věnovali se efektivnímu vyhledávání, kritickému vyhodnocování informací i práci s moderními technologiemi. Dostatek času, individuální přístup i různé druhy a formy práce přispěly k rozvoji znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti čtenářské a informační gramotnosti.
Své jazykové dovednosti v jazyku anglickém rozvíjeli v klíčové aktivitě II/1. Žáci si rozšířili své vědomosti a získali chuť do dalšího vzdělávání.
Klíčová aktivita  V/1 nám umožňovala individuální přístup při zvyšování efektivity rozvoje přírodovědné gramotnosti našich žáků. Žáci měli možnost při využití různých vyučovacích metod, organizačních forem práce a výukových činností získat daleko větší počet informací.
Všechny tyto klíčové aktivity probíhaly ve spojených třídách 3. - 5.ročníku. V půlených skupinách žáků bylo možné uskutečnit daleko kvalitnější výuku s individuálním přístupem ke každému žákovi.

Během projektu si pedagogičtí pracovníci rozšířili také své vědomosti v oblasti digitálních technologií III/3, které využili a stále využívají při tvorbě vzdělávacích materiálů III/2. Veškeré materiály jsou volně přístupné nejen pro naše žáky, ale také pro veřejnost na našich webových stránkách v sekci CVIČENÍ.

 

28.2.2013 jsme tento projekt uzavřeli.

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář